De traditionele – en meest gebruikte – methode om A/B-testen te analyseren is met de zogenaamde frequentistische t-toets. Dit is een wetenschappelijk valide methode, maar deze methode heeft twee groot nadelen: de uitkomst van een A/B-test is lastig te begrijpen
You may be wondering, “why should I make my own visualization of my A/B test results?”. Because the A/B testing tools in the market already provide you all the necessary tables and graphs, right? They tell you when an A/B test
Waarom je de bezoekersverdeling van een A/B-test niet tussendoor mag aanpassen
Bij het horen van de term Simpson’s Paradox is er een grote kans dat je direct denkt aan de Tv-serie over de gele lompe goedzak met weinig herseninhoud en een
Time is tickin’
In mijn functie als Webanalist maak ik (veel) Excel rapportages. Vanuit de business is vaak vraag naar zowel week- als maand- en soms zelfs kwartaalrapportages. Vaak zijn de gevraagde statistieken in deze rapportages nagenoeg hetzelfde. Om geen
Als ALS en VERT.ZOEKEN niet toereikend zijn
Nu hoor ik je denken: “is this even possible?” Ja, it is. Met Verticaal zoeken en de ALS functies kom je een eind in Excel, maar je kunt het jezelf nog een stapje makkelijker
Don’t judge the book by it’s cover…
Bij KRAS.nl zijn we nu ruim 2 jaar aan het A/B-testen. Eén van de belangrijkste dingen die ik geleerd heb bij het beoordelen van een A/B-test is het segmenteren van de testdata. Zo
Wat ALS…?
Deze keer in de reeks ‘Excel top5 formules’: de ALS functie. Een paar weken geleden heb ik jullie het fenomeen Verticaal zoeken uitgelegd. Hierbij ben ik begonnen met het maken van een Excelrapportage. Op deze rapportage gaan we nu
De mythe van de perfecte button
Er is online al heel wat geschreven over buttons – wat is nu de perfecte button? Welke kleur moet hij hebben, hoe groot moet hij zijn en wat is de beste tekst? Want een
Google Analytics meet niet alles!
Tenminste niet automatisch. Met de standaard trackingcode van Google Analytics worden alle unieke URL’s gemeten. Daarnaast wordt een aantal media automatisch herkend: direct verkeer ((none)), AdWords verkeer (cpc), organisch zoekverkeer (organic) en verwijzende sites (referrals).
Geek alert!
Google Analytics kent een aantal standaardrapportages die al heel veel goede inzichten kunnen geven. En voor kleine adhoc vragen is dit ook genoeg. Echter, wil je echt kijken naar trends en ontwikkelingen over tijd en dat voor meerdere